Preskoči na glavno vsebino

Predstavitev

Grafične zgodbe

15.08.2020

Vsebina projekta je nastala v okviru obogatitvenih dejavnosti s sofinanciranjem Mestne občine Ljubljana. Projekt je v vrtcu potekal v šolskem letu 2011/12.

Grafične zgodbe je ime projekta, v katerem so otroci v sklopu ukvarjanja s sodobno umetnostjo spoznavali in raziskovali grafiko in grafično umetnost.

Namen projekta je bil, da otroci in odrasli spoznajo grafiko kot enega od načinov izražanja in poskušajo razmišljati na grafičen način, se spraševati o pomenu in zmožnostih reprodukcije, repeticije, vrednotenju, smiselnosti, estetski in likovno teoretski vrednosti. Prvi pogoj za izvedbo dejavnosti z otroki je bil, da so se vzgojitelji navdušili nad vsebino.

Raziskovanje se je začelo s prepoznavanjem grafičnih podob, ki nas spremljajo povsod in so lahko vsiljive, nadležne, informativne, lepe. Otroci in odrasli so iskali mejo med umetnostjo in obrtjo, se srečali s časopisom in reklamami kot najbolj enostavnimi, agresivnimi in povsod prisotnimi elementi grafike. Obiskovali so grafični muzej, imeli delavnice na aktualnih razstavah in v grafični delavnici z grafičnim mojstrom, ki jih je seznanil s klasičnimi grafičnimi tehnikami ter s praktičnim delom v grafični tehniki sitotiska. V vrtcu so otroci skupaj z vzgojitelji raziskovali in razvijali nove in samosvoje grafične tehnike, ki so jim bile dostopne in dosegljive ter pri tem pokazali veliko mero ustvarjalnosti in iznajdljivosti. Srečali so se s tiskom, ga skušali reproducirati; širšo reprodukcijo jim je omogočilo fotokopiranje; ukvarjali so se s plastenjem podob, barv in motivov; odtisi, linorezom, namakanjem nitk v barvo; iskali in uporabljali so vsakdanje predmete in igrače kot izhodišče za osnovno matrico … Vsaka skupina je razvijala svoj način izražanja, svojo zgodbo, ki jo je sporočala v različnih načinih grafične govorice. Otroci so puščali svoje odtise, ki so sporočali njihova videnja, razumevanje in doživljanje sveta, odnosov in aktualne vsebine. Na njihove zgodbe in sporočila se je s svojo provokacijo oziroma refleksijo odzval umetnik in za vsako skupino pripravil grafični list z likovno vsebino, ki so mu jo otroci predstavili, podtaknili, predlagali ... V nadaljevanju so otroci vsebino dopolnili s svojim sporočilom in tako dokončali ali ustvarili zgodbo na grafičnem listu. Tako je nastalo devet grafik, devet zgodb kot poskus komunikacije umetnika in otrok.

Na razstavi v Mednarodnem grafičnem likovnem centru – MGLC smo predstavili devet grafik, upodobljenih na grafičnih listih, ki so jih ustvarili umetnik in otroci s priloženo fotozgodbo o procesu nastanka grafike. Poseben del razstave so zaokrožale fotografije, ki so pokazale na vrsto razvijanja različnih načinov in pristopov raziskovanja vsebine in predstavljale stvaritve otrok, ki so nastale ob posameznih projektih v različnih skupinah otrok.

Vodja projekta: pedagoginja Darja Štirn

Umetniški vodja in mentor: akademski kipar Jure Markota

Kustodinja in vodja dejavnosti v kulturni ustanovi: Lili Šturm, kustodinja v Mednarodnem grafičnem likovnem centru – MGLC

Strokovne delavke iz vrtca: Jana Pevec, Suzana Teichmeister, Tatjana Korotaj, Ivica Žlogar, Vanja Kep, Andreja Lorber, Žaklina Zahirović, Ana Grad Rožman in Melita Rožič

Tiskarski mojster: Slavko Pavlin, tiskarski mojster za sitotisk in litografijo v Mednarodnem grafičnem likovnem centru – MGLC