Pripovedovanje - USTVARJANJE ZGODB
18.07.2023
Cilj ustvarjanja zgodb je razvijanje narativnega mišljenja pri otrocih, tako da otrok ni le poslušalec zgodb in iskalec njihovega pomena, ampak tudi pripovedovalec.
Pri načrtovanju vsebine izhajamo iz teoretičnih izhodišč, ki opisujejo pomen narativne vednosti (Kroflič, Ricoeur, Kearney, Gadamer) in v le to vključujejo: zmožnost poslušanja kot vstopanja v dialog s pripovedovalcem; prepoznanje narativne zasnovanosti naše življenjske zgodbe; imaginacijo, s katero se lahko vživljamo in spoznavamo različne perspektive udeleženih ter zremo na življenje v časovni perspektivi preteklosti, sedanjosti in prihodnosti; predelavo travmatičnih izkušenj in katarzično olajšanje potlačenih frustracij ter kultiviranje praktične modrosti kot zmožnosti odločanja v nepredvidljivih življenjskih situacijah.
Vsebino povezujemo z ostalimi vsebinami, ki potekajo v oddelkih drugega starostnega obdobja in jih nadgrajujemo z vsebinami iz praznovanja po prazničnem letu Slovencev, letnimi časi, urejanjem našega »pravljičnega« vrta po principih etnofloristike, etnobotanike in ekologije.
Zgodbe, ki jih ustvarjajo otroci, so zelo raznolike, zanje iščemo različne izzive. V vrtcu tako nastajajo zgodbe, ki jih pripovedujejo kamni, drevesa, rastline, vodnjaki … V letu, ko smo obeleževali 100 letnico rojstva Ele Peroci, so izhodišča naših raziskovanj bile zgodbe, ki jih je zapisala Ela Peroci, otroci pa so si ob tem izmišljali svoje zgodbe.
Otroci so ustvarili knjige oddelkov, jih ilustrirali in predstavili drugim otrokom.
Osredotočili smo se tudi na raziskovanje okolice vrtca in okoliša Vodmata. Otroci so iskali zgodovinska dejstva o imenu Vodmat, hišah, parkih, ulicah, ljudeh, ki tukaj živijo ali so živeli. Poiskali so mesta, točke, hiše, parke, drevesa …, ki so jih v navdušila. Ustvarili so vodmatske poti otrok, ki so jih skupaj z dvema umetnicama umestili v zemljevid. Ker je bilo raziskovanje usmerjeno v razvijanje narativnega mišljenja, se vsebina vodmatskih poti otrok osredotoča na pripoved, literaturo, poezijo ali vizualno sporočilo, ki je plod njihove kreativnosti in daje vpogled v njihovo dojemanje tega okoliša.
Vsebino vedno zaključimo s praznovanjem prihajajočega poletja na naših igriščih, kjer otrokom zgodbe pripoveduje pripovedovalka, nato pa otroci predstavljajo svoje zgodbe, ki so jih ustvarili. Za zaključek vedno zaplešemo s pletenimi venčki na glavi lepemu poletju, na čast.
Vsebinsko projekt snujeta in vodita Darja Štirn in Marta Korošec.
Z nami sodelujeta pripovedovalki Špela Frlic in Ida Mlakar.
V projekt so vključeni vsi oddelki drugega starostnega obdobja v aktualnem šolskem letu.